وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی
سرخط خبرها

آیا «کتاب باز» به آخر خط رسیده است؟

  • کد خبر: ۱۰۵۵۴۹
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
آیا «کتاب باز» به آخر خط رسیده است؟
پخش نشدن برنامه‌ دوست داشتی "کتاب باز" تلویزیون واکنش‌های فراوانی را برانگیخته است.

سیدزاده | شهرآرانیوز؛ «کتاب باز» را شاید بتوان از جنبه‌هایی در کنار برنامه‌ای مثل «رادیو هفت» قرار داد. دو برنامه‌ای که بازخورد مخاطبانش طی سال‌ها مشخص می‌کند سهم پررنگی در القای حس خوب و آرامش به آن‌ها داشته اند و خب دلیل آن هم واضح است: تمرکز روی شعر و ادبیات و داستان و گپ زدن پیرامون هرآنچه به این ابزار فرهنگی مربوط است؛ ابزاری که آرامش را فی نفسه در خود دارند. هرچند در ظهور و بروز این اتفاق فرهنگی تفاوت‌هایی هم وجود داشته باشد، اما نتیجه هر دو برای دنبال کنندگانشان رضایت بخش بوده است.

حتی همین الان هم که در شبکه‌های اجتماعی سرکی می‌کشیم و صفحات و پست‌های مختلف را بالا و پایین می‌کنیم، لابه لای اخبار سیاسی و اقتصادی که از گوشه وکنار دنیا روی سرمان هوار می‌شود، تصاویر و ویدئوکلیپ‌های مختلفی را از بخش‌های مختلف این برنامه می‌بینیم که پربازدید شده و کلی هم طرف دار دارد. ویدئو‌هایی که می‌تواند یک قطعه از شعرخوانی رشید کاکاوند باشد که دارد از حافظ و سعدی و حسین منزوی قرائت می‌کند و بعد با همان لحن تسکین دهنده به زیبایی از احساس نهفته در آن سخن می‌گوید یا صحبت‌های به دور از شعار و جوزدگی‌های مرسومی که یکی دیگر از کارشناسان این برنامه، مجتبی شکوری، با زبانی کاملا عامیانه با مردم در میان می‌گذارد.

افرادی که بعد از گذشت مدت ها، پایه ثابت این برنامه شدند و برای مردم جا افتادند. حتی حضور شخصی مثل مسعود فراستی که حرف هایش در بسیاری از برنامه‌ها با واکنش‌های انتقادآمیزی همراه می‌شود، در برنامه کتاب باز اتفاق خوبی محسوب شد. کتاب باز از سال ۱۳۹۵ با هدف ترویج و گسترش فرهنگ کتاب خوانی از شبکه نسیم پخش شد. برنامه‌ای که در قدم اول با اجرای امیرحسین صدیق آن را به خاطر می‌آوریم، با همان ایده گفت وگومحور بودن با میهمانان مختلف اهل کتاب و کتاب خواندن. به مرور زمان، اما با تغییر و تحولات اندکی که به خود دید، سروش صحت شد مجری برنامه و در همین جایگاه ماندگار هم شد.

حالا، اما آنچه این برنامه را سر زبان‌ها انداخته، خبر تغییر و تحولات دیگری است که گفته می‌شود در راه است، اما چه تغییر؟ آنگونه که عبدالجواد موسوی، شاعر و روزنامه نگار مشهدی در خبرآنلاین نوشته: «ظاهرا هفت هشت ماهی است که برنامه «کتاب باز» پخش نمی‌شود و آن طور که من شنیده ام، به تواتر و از قول آدم‌های مورد اطمینان، مشکل برنامه، سروش صحت است.» او در ادامه از وحید یامین پور به عنوان جایگزین سروش صحت یاد کرده است.

این اتفاق باعث شکل گیری واکنش‌هایی از سوی طرف داران این برنامه شده است؛ واکنش‌هایی که غالب آن‌ها معتقدند کتاب باز با سروش صحت و با همین شکل و شمایل فعلی جایی در قلبشان باز کرده است و نه دوست دارند حذف شود و نه دگرگونی بنیادینی به خود ببیند. با وجود صحبت‌های موسوی که به اذعان خودش مکرر و از آدم‌های مورد اطمینان شنیده است، یامین پور با انتشار تصاویر خودش در کنار سروش صحت در قالب یک استوری، این داستان‌ها را شایعه خواند و نوشت: «شایعه امروز رو تکذیب می‌کنم. بنا نیست جای سروش صحت در برنامه کتاب باز رو بگیرم. امیدوارم این برنامه موفق، بیش از پیش رشد کنه و به آنتن برگرده.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->